I'm not your girl

Datum; 2010-02-01 Tid; 11:38:57
Så var man hemma från en kryssning till Riga. Hundra miljoner timmar på en båt med fulla fjortisar och dräggiga killar. Kul... Jag hade faktiskt kul stundvis, så jag ska faktiskt inte trasha kryssningen helt och hållet. I lördags var jag sjukt trött så jag gick och la mig vid tio, haha. Klev upp igen vid två och ställde mig på dansgolvet, behövde knappt dansa, båten gungade så mycket att hela dansgolvet rörde sig fram och tillbaka. Sedan gick jag och la mig igen och fick en fin skönhetssömn med tusen störningsmoment. Men ändå.

Riga var finfint. Efter att ha litat på Erik (lita aldrig på Erik) så kom vi åt helvete fel på vår väg till McDonalds, och vandrade runt i massa små gränder och tjofadderittan. Till slut kom vi i alla fall fram sedan dumpade jag, Antonios och Nathalie de andra små barnen i en pulkabacke och knatade iväg till köpcentrumet. Nathalie försvann någonstans med Erik så jag och Antonios drog vidare till Stockmann, skit vad dyrt, men ändå. Sedan knatade vi ner till strandpromenaden. Eller vad man ska kalla det. Och gick längs vattnet hela vägen tillbaka till båten, fotade massor och hade trevligt. Det var precis lagom tid i Riga och det var toppen.

Väl tillbaka på båten börjar alla dricka igen. Klockan fyra liksom. Jag svär att jag inte ska dricka något den kvällen, men bryter det löftet ganska snabbt. Vi drack och åt snabbmat och satt på puben och sjöng hejaramsor. En tjej flashade precis allting från midjan och neråt för hela puben och Erik tappade rösten. Alla sprang åt varsitt håll och kvar var jag och Antonios som efter en stund gav upp på skiten och gick till hytten och spelade kort. Utanför möter vi Johan och Staffan som sitter i vår hytt och snackar en stund. Det kommer och går folk och typ halv ett drar vi ner till nattklubben, Johan köper shots och bacardi och letar snygga brudar (fan vilken dålig smak han har), jag dansar där jag sitter och sjunger med till "Singel och sökande" när artisterna står på scen. Det blir lite dans, jag var precis lagom full och när paniken över att kliva upp tidigt kommer över mig så går jag och lägger mig. Efter det kunde inget väcka mig.

Jag låg förresten på botten när jag insåg att den enda kyss jag fått var av Erik. Inte klättrade jag upp därifrån när Ludwig skulle "hjälpa till" och raggade upp några ugly ass guys som vägrade gå därifrån. Alltså. Allt den där kryssningen handlade om var fullast vinner och att få ligga. Fy fan. Aldrig mer.

Resten som hänt på båten vill jag inte ens prata om ...

Bästa saken jag packade ner; Öronproppar
Absolut roligast på kryssningen; När Carina försökte få bort en kille och gjorde sjukt narr av hans dans, men han fattade fan ingenting. Fan vad jag garvade!!
Antal blåmärken; Kan inte ens räkna.
Antal stukade fötter; INGA!
Antal bacardi breezer; Öhm .....
Antal foton tagna på båten; 5
Antal foton tagna i Riga; 150
Antal timmars sömn; cirka 17 under hela kryssningen.

I'm not your girl.
Don't get confused because you see me looking at you.


Kommentarer

Lämna din åsikt:

Namn:
Den magiska boxen minns dig!

E-mail: (publiceras ej)


Hemsida/Blogg:


Kommentar:




DAGAR KVAR
TILL JORDANIEN