Can't you just go somewhere on vacation?

Datum; 2009-10-18 Tid; 03:10:23

Brasilien! Som ni har väntat. Ni har plågats länge nog och även om jag borde ta igen alla mina serier så tar jag en kraftansträngning och fixar det här. Endast för er skull! ;)

Brasilien var fantastiskt, och det var nog den bästa semestern jag varit på. Att känna någon på sin destination gör allt så mycket lättare, de vet var man ska gå, vad man borde göra, de kan introducera en till all mat och dryck som är typiskt för landet. Tack Julius Bomfim med familj!

Så jag har ätit massa brasiliansk mat och druckit brasilianska drycker. Juicer med frukter som Caju och Graviola. Läsken Guaraná, och kokosnötsvatten (UNDERBART! JAG SAKNAR!). Mat som tapioca (som Lusi äter på femte raden, typ som crepe men med "kokosnötspannkaka" istället, har inget med pannkaka att göra), Aracajé (en friterad boll med en röra av räkor och potatis i), massa skaldjur och fiskar, till ex friterade små svärdfiskar, plus huvudet (tredje raden), friterade räkor och räkor i diverse grytor, med skal. Jag har också ätit kycklinghjärtan (bild femte raden). All mat innehåller ost och räkor. I stort sett, haha. De äter på ett speciellt sätt där borta,plockar fram all mat i huset och tar vad man vill ha. Samma saker varje dag. Vi har blivit itryckta en stor måltid varannan timme ungefär. Det är så man mår illa!

Det har varit en riktigt chillsemester. Särskilt på veckodagarna när familjen har jobbat. Vi har sovit ut, tagit oss tid att äta frukost och bara vandrat omkring och tittat på allting och insupit Brasilien. Suttit på en kant och sett på havet, lyssnat på vågorna, under en palm. Jag vet, det låter som en cheesy film, men det stämmer, och det var underbart. Vi har bilder som ser ut som direkt tagna ur en resekatalog.
Vi har varit på båtutflykt också. Riktigt trevligt att få göra något speciellt. Vi har blivit runtskjutsade överallt dit vi vill åka. Vi har varit på otaliga stränder och ute vid strandhuset på helgerna. Vi har helt enkelt haft the time of our lives. Lusi gjorde till och med världens coolaste tatuering för att föreviga minnet.

Här får ni lite foton (vänta tills alla bilder laddat klart, tills "ramen" är borta, annars går de inte att öppna);















Kommentarer
Namn: Mormor

Roligt att det blev bra, Trevligt ressällskap + snäll värdfamilj, god och spännande mat dessutom många olika rätter. Sol, bad och värme + shopping och utflykter. Kram Mormor

2009-10-18 @ 12:52:51

Lämna din åsikt:

Namn:
Den magiska boxen minns dig!

E-mail: (publiceras ej)


Hemsida/Blogg:


Kommentar:




DAGAR KVAR
TILL JORDANIEN