Too sad to speak.

Datum; 2008-07-11 Tid; 06:55:58
Ikväll är jag ledsen. Precis som alla andra. Jade har hemlängtan efter pojkvännen, Joanna har bråkat med sin, Vasi saknar sin flickvän. Jag saknar ingen, jag har varit glad idag. Men jag kan inte hjälpa att jag känner mig ensam när jag och Joanna har suttit och pratat och Jade kommer förbi och det enda dom gör är att prata franska. Så vem ska jag prata med? Jag ber dom hela tiden att prata engelska. Dom säger att dom ska men jag hör bara franska, spanska, ryska, japanska och turkiska omkring mig.. Eller så säger dom "men jag ska bara säga det här", och det slutar med att dom har en hel konversation och sitter och pratar i evigheter.. Det får mig att må skit, jag blir verkligen jätteledsen. Jag tycker det är fruktansvärt respektlöst mot mig, och jävligt dumt av dom för dom är här för att lära sig engelska. Sitt eget språk kan dom prata hemma.

Jag blir så trött på allting ibland. Den enda jag verkligen kan vara med är Lucy, för hon har inte heller någon att prata med. Om inte Svenja är med såklart, för då pratar dom ju tyska, men det är bara för att Svenja inte förstår så Lucy måste översätta. Och jag är ju glad för Svenjas skull att hon faktiskt har någon att prata med som förstår henne och som hon förstår eftersom hon är så dålig på engelska. Det är helt annorlunda med Jade, Joanna, Rosio och alla andra. Vasi är så duktig, han kom hit för två veckor sedan och kunde inte ett ord engelska, och han har ingen att prata ryska med så han har lärt sig jättemycket, och han förstår vad vi säger och gör sitt allra bästa.

Jag är så trött på det här nu. Trött på att be folk prata engelska. Dom borde veta hur det känns! Särskilt Jade som gick omkring med sina två förra ryska rumskamrater och bad dom prata engelska var femte sekund.

Nej jag orkar inte. God natt.

Kommentarer
Namn: Christina

Halloj!! Glömt bort mig eller har du bara mycket för dig? Du kanske inte ens har fått mitt mail?



Aja, hoppas allt är bra. Här är det OK. Kl är strax efter 07:00 o jag är på jobbet o ska börja jobba nu. Kul va?

Hehe



Puss och kram

2008-07-11 @ 07:08:46
URL: http://plaahn.blogg.se/

Lämna din åsikt:

Namn:
Den magiska boxen minns dig!

E-mail: (publiceras ej)


Hemsida/Blogg:


Kommentar:




DAGAR KVAR
TILL JORDANIEN