Okay, so now I'm gonna tell you something really cool.

Datum; 2008-07-10 Tid; 08:57:16
Hej där allihopa i Sverige. Jag har inte haft tid att uppdatera, har haft för mycket för mig. Vilket är bra, för då mår jag inte riktigt lika dåligt. Jag har bland annat varit på sightseeing där jag sett MASSA hus där kändisarna bor, min rumskompis har sett Tom Hanks, och jag har sett en kändis, dock inte riktigt säker på vem det var eftersom jag såg henne bakifrån, men det var massa paparazzis etc. Jag har också varit på Rodeo Drive. Och jag har lärt mig något nytt! Beverly Hills hör, till skillnad från Bel Air, Santa Monica och Venice, inte till Los Angeles. Det är en helt egen stad, med egen borgmästare, eget statsråd med mera, och Beverly Hills har det enda postkontoret med Valet Parking (när du ger nycklarna till en människa som parkerar bilen) Haha! Och för er som inte vet hade jag en incident häromnatten med en otroligt uppsvullen läpp, ni får se bild längre ner.

Ikväll har jag umgåtts med Matt och Tomo, vi har lyssnat på musik, kollat youtube filmer (Youtube är min nya bästa vän) och spelat kort. Mycket trevligt, imorgon kommer Matt med en flaska vin och vi ska lyssna på musik hela kvällen och bara ha det trevligt eftersom vi delar samma intresse i musik.
Rekommenderar er som har Facebook att joina en grupp som heter "yes, i'm from sweden, but not from fucking switzerland!?" Otroligt bra initiativ, tack! Har inget emot swiss people, men jag är sjukt stolt över att vara svensk!

Detta inlägg kommer innehålla massa massa bilder. Från Rodeo Drive (vilket är min favoritgata för där har jag inte råd att shoppa), från kändisarnas hus och lite random picks. Det kan ta ett tag att ladda sidan, men vänta till den är helt färdig annars måste du göra om det för att kunna klicka och se bilderna, men ha tålamod! Det är värt det! Enjoy.

Rodeo Drive.




Stjärnornas Hus
(vem det tillhör står UNDER bilden!)


(t.v. Will Ferrell) (t.h. Lauren Conrad från the Hills)

(t.v. Orlando Bloom) (t.h. Lindsay Lohan, Matthew Perry & Madonna)

(t.v. Tom Cuirse & Katie Holmes) (t.h. Dr Phil)

(t.v. Ben Affleck & Jennifer Garner) (t.h. Ben Stiller)

(t.v. Sean Connery) (t.h. Will Smith)

(t.v. Anthony Hopkins) (t.h. Michael Douglas & Catherine Zeta Jones)

(t.v. Cameron Diaz) (t.h. Marilyn Monroes första hus)

(t.v. Ella Fitzgerald) (t.h. Sylvester Stallone)


Bilder från där Pretty Woman spelades in. Affären där hon blir avvisad, hotellet, och brandstegen i slutet.


Utanför The Chinese Theatre och några fler stjärnor




Random Picks


1. Jag och Svenja. 2. Jag. 3. Min nya rumskamrat Jade och Joanna.

4. Rosio, tjejen som älskar mig, haha! 5 & 6. Min svullna underläpp.


Bara för Jonna som älskar The Hills! (som jag)


LCs hus, LCs bil och en restaurang du förmodligen känner igen.



Och så bara en uppdatering om skolan. Min lärare ger mig numera uppgifter att göra medan de andra gör sina olika saker i böckerna. Jag får göra sjukt mycket presentationer (som jag aldrig får presentera) och jag får vara vikare och hjälpa folk när hon går iväg en stund. Mina klasskamrater frågar varför, och hon svarar "This girl is too advanced to be in this class, but there's no higher level. I can't even tell you how advanced she is!" Så jag får typ göra vad jag vill, och jag slipper grammatiken!!! Hon är den bästa läraren ever. Hon ska till och med ta med oss och ta flyglektioner. FLYGLEKTIONER!!! Det är helt sjukt. Vår klass flyttar även till UCLA nästa vecka, för de måste ha vårt klassrum till något annat, och jag är så sjuuuukt glad över det! Jag ska få gå på UCLA!!! (Nåväl, jag ska i alla fall få ha lektioner på UCLA!) Underbart. Nu är det verkligen sovdags, har sovit alldeles för lite dessa fyra dagar. Jag hoppas ni där hemma har det bra, och jag har köpt ett telefonkort så jag kan ringa från min hemtelefon hem till er. Så vi hörs av snarast!

Kommentarer
Namn: Madde

Tjao!!

Det var jätte roligt att titta på dina bilder. Det är egentligen helt obegripligt hur mycket du faktiskt får uppleva på så kort tid. =)

Jag vet att jag är jätte dålig på att gå in på msn men vi har fullt upp här på dagarna hemma hos pappa. Vi renoverar för fullt för han ska sälja huset. Jag måste bara säga också att jag jäääätte gärna vill åka till gbg men att vi måste räkna på det lite för jag har inte så mycket pengar kvar. Flyttar in i en studentbostad i norrköping den 1:a aug så var tvungen att handla till den för de gamla sakerna var för stora. Men som sagt vi får försöka att lösa någonting för jag vill gärna åka. =) Pussar å kramar!!

2008-07-10 @ 21:06:33

Lämna din åsikt:

Namn:
Den magiska boxen minns dig!

E-mail: (publiceras ej)


Hemsida/Blogg:


Kommentar:




DAGAR KVAR
TILL JORDANIEN