I left my heart in San Francisco

Datum; 2008-07-21 Tid; 09:17:41

Jag har inga ord att beskriva San Francisco med. Det är helt enkelt underbart. Efter fem minuter älskade jag det. Det är som en blandning mellan London och Stockholm, så no wonders :) Det var kallt som satan, mellan 16 och 18 grader, för nej, det är inte soligt i hela Kalifornien, bara södra delen som är öken! (Ja, Los Angeles är byggt i öknen) San Francisco är uppenbarligen känd för sin dimma, vilket jag inte visste men har fått reda på nu. Och den kan vara så låg att det känns som regn. (Vilket är underbart, har inte känt regn på fem veckor!) Men det är lite trist också, bilderna blir inte bra, du ser inte hela Golden Gate Bridge och du ser absolut ingenting från Twin Peaks som är den högsta punkten i San Francisco. Så det var lite trist. Men det gör ingenting. Jag älskar San Francisco. Jag tänker flytta dit.
Vi har upplevt så mycket. Trevliga människor, dåliga stadsdelar (och så menar jag inte som Jordbro eller Rinkeby, jag menar fem steg värre), Golden Gate Bridge, Golden Gate Park, Twin Peaks, Union Square, den högsta byggnaden i San Francisco, Sausalito, färja, Fishermans Wharf, Pier 39, en böjd rulltrappa, sett Alcatraz (men inte gått turen för man måste köpa biljetter 6 månader i förväg), shopping, gospel, åkt Cable Car, sett Lomard Street, Ghirardelli och San Francisco skyline. Helt fantastiskt, det var värt varenda öre.
Ni får några bilder, sen ska jag sova!






Random Pictures, på mig och Svenja i San Francisco.
(Och på Abercrombie & Fitch, som är den bästa affären i USA, och luktar SÅ gott!!)





 

I left my heart in San Francisco.


Kommentarer
Namn: Mamma

Låter fantastiskt. Kul att det blev så lyckat.

Fin frisyr. Nya mjukisbyxor??

Kram

2008-07-21 @ 10:24:35
Namn: Ulrika

Hej! Vad roligt du verkar haft!! Kul att få se sig om så mycket. Frissan är ju jättefin!!! Gulligt av dig att du ringde och Grattade Angelica igår, det uppskattade hon.



Ha det så bra nu sista veckan. Kram!

2008-07-21 @ 11:42:34
Namn: Madde

Oh förhäxads högkvarter. tönt =D Haha jag är som jag är det går inte att göra nåt åt. Jag måste också säga att jag tyckte din hårfärg var bra på bilderna, det ser "mjukt" ut. En mjuk färg.. Har ingen bättre förklaring. =P Saknar dig babe! Puss

2008-07-21 @ 12:36:32
Namn: Christina

Hej vännen. MYCKET fint hår du har. Du passar faktiskt bättre i lite ljusare än mörkare.



Snart är du hemma igen..=)



Ha det kanon!



Puss och kram

2008-07-21 @ 12:51:22
URL: http://plaahn.blogg.se/
Namn: Stefan

Vad härligt att du har det guld sista tiden, det e du värd!!! Keep up the good spirit girl!!! ;)

2008-07-21 @ 16:28:55
Namn: Mormor

Jag tycker också att du är mkt finare i lite ljusare hår. Jättekul att din sista vecka blir en så fin avslutning på din resa. Jag är så nyfiken på hela din resa och du tänker väl berätta om den för mig när du fyller år och ska ha kalas + födelsedagspresent. §:0)))))). Kram va rädd om dig

2008-07-21 @ 16:35:33

Lämna din åsikt:

Namn:
Den magiska boxen minns dig!

E-mail: (publiceras ej)


Hemsida/Blogg:


Kommentar:




DAGAR KVAR
TILL JORDANIEN